zondag 10 april 2011

Slecht geslapen, maar dat is niet zo vreemd natuurlijk, het is ook zo onwerkelijk wat hier is gebeurt.
Wij waren in Purmerend gisteren en hoorde pas om 17.30 uur wat er was, onze oudste dochter belde toen om te vertellen dat ze het allemaal nog deden en ik begreep er natuurlijk niets van, tot ze vertelde wat er allemaal gebeurde in Alphen, we hebben toen gelijk de tv aangezet en met verschrikking naar de beelden gekeken.
Onze eetlust was gelijk voorbij en we zijn  meteen in de auto gestapt en naar huis gereden en dan kom je langs het eerste winkelcentrum en dan zie je overal politie, ambulances enz., zoiets heb ik nog nooit gezien, toen mijn moeder afgezet en niet langs de Ridderhof gereden, want dat hoefde wij niet te zien, maar dichtbij huis ligt de Atlas, ook daar een macht aan politie, brandweer en ambulance, het is dan ook net een verkeerde film waar je in zit.
Wie er allemaal gedood zijn of gewond, weten wij nog niet, maar dat er mensen tussen zitten die wij kennen is wel zeker, wij doen daar zeker 2 keer in de week onze boodschappen, neuzen altijd even bij het Kruidvat, de Wibra, Marskramer enz. en doen de boodschappen daar bij AH, we hoorden op het journaal dat de vrouw van de wolwinkel doodgeschoten was, maar onze zoon had haar nog gezien, hopelijk is dat zo, want wij kennen elkaar erg goed, onze kinderen hebben bij elkaar in de klas gezeten en zij had al vanaf het begin een wolwinkel op de Ridderhof.
Wij hebben gewoon geluk gehad dat we er niet waren, want normaal gaan wij altijd even op zaterdag naar de Ridderhof, want daar is het bij AH niet zo druk als bij de rest en dan ook nog op de tijd dat die schutter er was en dat is toch een rare gedachte.
Onze ex-schoondochter woont boven de Herenhof en mocht niet in haar huis blijven, die heeft met haar vriend bij onze oudste dochter geslapen en de sx-schoonmoeder van onze oudste dochter, woont boven de Atlas, die mocht haar huis oon niet in, maar die konden na 12 uur gelukkig weer naar huis.
Het zal de eerste keer dan ook wel heel bizar zijn om daar de boodschappen te doen, maar ik wil er ook niet voor wegblijven.
Ik wens de nabestaande en de slachtoffers heel veel kracht en sterkte toe, want dit verwerk je niet zo maar even.

7 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Hier in het zuiden was met dit helemaal ontgaan op die prachtige dag. Totdat ik 's avonds 'even' het journaal wilde zien. We schrokken enorm, dat dit hier in nederland is. Fijn dat met jullie alles goed is, onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers, gewonden en hun naasten.

Elly (creatieveling Elly) zei

Ik heb het helaas wel via de media de hele dag kunnen volgen. Het is te erg voor woorden. Wat bezielt zo iemand. Sterkte aan alle betrokkenen, want dit vergeet je nooit meer.

Johanna Zweden zei

O Ines wat is er gebeurt, ik ga meteen even naar de Nederlandse krant!!!
Was hier niets op het nieuws.
Ik hoop dat er geen vrienden van je bij zaten.en de dames van het wolwinkeltje, daar zijn we nog samen geweest!
Sterkte voor alle mensen in Alphen
Groetjes Joke

Jeanet zei

Ik woon hier van loopafstand vandaan, doe erook elke dag de boodschappen , tis zo afschuwelijk zo onwerkelijk allemaal , mijn man zit bij de vrijwilligerspolitie die is er al 2 lange dagen meebezig !! Maar volgens mij is het niet de vrouw vd wolwinkel , maar wel van Square mode het kledingwinkeltje naast de marskramer . Tis echt te erg voor woorden , het zal idd heel erg raar zijn daar "gewoon"weer je boodschappen te halen !!
Groetjes Jeanet een medebewoonster uit Alphen

Cindy at her Country Home zei

Allerliefste Ines, rillingen krijg ik bij het lezen van je post lieverd! Tegelijkertijd blaas ik hier ingehouden adem uit, dat het gelukkig goed is met jou en je familie... Voor jou een roos van liefde van mij, dikke omhelzing en een pakkerd Cin x

Pink Princess zei

Vreselijk. TE erg voor woorden. Die mevrouw van de wolwinkel was een kennis van mijn schoovriendin die ook in Alphen woont. Die vriendin was het weekend weg met haar gezin dus alles goed met hun. Was erg bezorgd om hun natuurlijk maar gelukkig kreeg ik gisteren antwoord op mn mail. Hoe dit kan gebeuren, onwerkelijk. HEEL veel sterkte met het verwerken.

Groet van Marian
http://pinkprincessdecorating.blogspot.com/

Hester zei

Oo, wat erg hé. Voor ons is het toch op kilometers afstand, verder van mijn bed, Maar als je persoonlijk er bij betrokken bent en de mensen kent. Heel veel sterkte,