donderdag 14 april 2011

Is dit geen geweldig meisje en jullie raden nooit wat ze aan het doen is, wij in het begin ook niet, tot onze kleinzoon tegen haar ging praten en zij heel gedecideerd zei: "Stil, ik ben aan het mediteren" , we schoten allemaal in de lach, maar moesten daar snel mee stoppen, want we kregen een zeer boze blik toegeworpen.
Gisteren met mijn jongste DD naar de Ridderhof geweest en in het midden bloemen neergelegd, dinsdag krioelden het van de verslaggevers en heb ik rechtsom keer gemaakt, maar ook gisteren waren ze er nog, het was abnormaal druk daar.
Toen Ella (van de wolwinkel) mij in het oog kreeg, schoot ze op me af en kreeg ik wel zo'n dikke knuffel van haar, terwijl ik dat bij haar wilde doen, ze had een zee van bloemen staan voor haar winkel, want onze Ella is een heldin, toen de schutter2 mensen had doodgeschoten vlakbij haar winkel en hij even de andere kant op keek, trok zij heel snel het dochtertje van het echtpaar naar binnen, we zijn apetrots op haar.
Margriet (kledingwinkel) is gewoon geliquideerd, zij stond voor een winkel tegenover haar, mensen naar binnen te duwen en ging toen met gespreide armen ervoor staan, de schutter heeft haar, terwijl hij vlak voor haar stond, door het hoofd geschoten, zo moedig en dan zo gedood worden, vreselijk.
We zijn het nog lang niet kwijt en ik ben even gestopt met de krant te lezen, want de tranen zitten hoger dan ik had verwacht.
Vandaag ga ik met mijn mam daar boodschappen doen, want ook zij moet er weer even doorheen.

9 opmerkingen:

Dorine zei

Hoi Lieve Ines,
Hier heb ik eigenlijk geen woorden voor.
wat heeft die jongen toch een ellende aangericht............
Lieve meid moedig zoals jullie allemaal in Alphen doorgaan.
dikke knuffel van mij
Dorine

Mireille zei

Hoi Ines,
In ben nieuw op je blog (heb je gevonden via een andere blog)
Ik ben van België, krijg eerlijk gezegd bij het lezen van je berichtjes de krop in de keel en de tranen in mijn ogen. Wat erg allemaal dat zo'n idioot andere onschuldige mensen mee in zijn ellende trekt.
Ik kan goed verstaan dat jullie het daar moeilijk hebben. Mijn hartje is 's avonds toen ook even gestopt met kloppen toen ik alles vernam op internet. Die dag (ganse dag) was ik in het Shoppingcenter Wijnegem (Antwerpen) geweest. Dan besef je ook wel dat dit evengoed hier had kunnen gebeuren.
Sterkte,
Mireille

Johanna Zweden zei

O Ines wat erg omdat te lezen, als dat de dame is die ik toen tegen ben gekomen , in de mode winkel, het was zo een lieverd, en zo behulpzaam. Heel heel erg allemaal, wat een leed komt er over die mensen heen.
En als zoals jij, je de mensen ook nog kent, komt het dubbel zo erg over, dit blijft je altijd bij, ook al was je er gelukkig niet bij.
Schitterende foto van de Boeddha.
Groetjes Joke en een fijne dag

Inge Slaats zei

Wat heftig, Ines en zo dichtbij voor jullie. Moeilijk hoor, dit moet je echt verwerken hè.
Oohh dat kleine meisje, zó schattig en aan het "mediteren", geweldig toch!
Heel veel sterkte!

Groetjes,
Inge

Heleen zei

Vreselijk om zo te lezen en dan te beseffen dat dit allemaal echt gebeurd is. Jij bent er echt bij betrokken en dan is het helemaal vreselijk. Die klein dame voor die kachel heeft er gelukkig weinig weet van zo te zien. Laat die maar lekker mediteren. Kan nooit kwaad.

goof zei

Hoi Lieverd, natuurlijk lees en zie ik het, maar als jij erover schrijft dan komt het helemaal keihard binnen.
(((knuf)))

Ik dacht even dat er een MariaSpookje zat,...sorry,...
;o)

Elly (creatieveling Elly) zei

Als je dit nu ook weer leest, wat een verschrikkelijk moedige mensen, waarvan een het dus met de dood heeft moeten bekopen. In en in triest.

Anoniem zei

Hoi Ines, het zal voorlopig nog wel even heel moeilijk zijn om door je winkelcentrum te lopen, er zsl wel een tijd overheen gaan voordat alles een beetje een plekje heeft gekregen.En al die media aandacht,niet leuk als je het treft, maar van de andere kant willen we wel allemaal het nieuws zien.

Net een mariabeeldje dat spookje en als ze zich maar kunnen zien in de spiegel he? Dat maakt het nog leuker.

ik ga mijn bedje op zoeken, doei, liefs van Hermie

Guute zei

Niemand kan dit vatten! Ik hoop dat jullie heel veel steun aan elkaar zullen hebben. Vergeten zullen jullie dit nooit...