woensdag 6 november 2013

zo voel ik mij de laatste tijd, er komt weinig uit mijn handen en dat uur terug helpt ook niet echt.
Het gaat niet goed met mijn mam, lichamelijk is ze nog kerngezond, maar geestelijk gaat het niet zo goed met haar, ze leeft momenteel in angst en wordt daar heel onzeker van, belt mij regelmatig 's nachts en wil dan dat ik kom, ook de verpleegkundige van de Izo moet 's nachts regelmatig bij haar langskomen en het liefs zou ze mij het hele etmaal willen zien en dat is onmogelijk.
Na ruggenspraak met onze huisdokter wordt er zo snel mogelijk een afspraak gemaakt met een geriatrisch psychiater en gaan we kijken of ze van haar angst af kan komen en moet er beslist worden of ze nog wel zelfstandig kan wonen, want zo gaat het niet meer.
Dagelijks zegt ze naar de dood te verlangen en 's avonds naar bed te gaan, inslapen en niet meer wakker worden.
Hopelijk kan ze geholpen worden, want dit is geen leuk leven meer voor haar en ook niet voor ons kinderen.
Ik moest het even van mij afschrijven, want ik blij er anders op kauwen.


11 opmerkingen:

Noa zei

Inez ik begrijp je volkomen mijn moeder was altijd kerngezond ze is net 76 jaar en sinds een jaar dement ze is ook zo begonnen,heeft in het ziekenhuis ook door een team van de giatrie onderzocht en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ze naar een vervleeghuis moest ze kon niet meer zelfstandig wonen.iedere dag neem je een stukje afscheid
sterkte

Hermie zei

Hey meisje, sterkte hoor, ik herken het wel, het is voor jou niet gemakkelijk en je wordt er inderdaad heel moe van.We bellen nog.Dikke knuf.

foekie's fashion zei

Heel herkenbaar Ines, ik heb twee moeders zo. Heel veel sterkte hiermee want dat is voor jou ook niet makkelijk. Lieve groetjes van JOke

Sis Voorn zei

Ik wens jullie heel veel sterkte !
De moeder van mijn collegaatje had ook zo een zware angstbuien, ze is door medicatie nu veel beter. Ik hoop dat er snel hulp voor jullie is.

Sylvia zei

Inez, het is (wordt) niet makkelijk en het vreet energie.
Weet er alles van, wij hebben helaas het hele "circuit" ook "moeten" doorlopen.
Sterkte, groetjes Sylvia.

Wilma Kuin zei

Wat vervelend, Ines,..
deze weg hebben wij ook bewandeld.
Soms kan je gewoon niet anders en weet je toch diep in je hart dat het goed is om stappen te ondernemen,..
Sterkte, meis.

Lida zei

Ja ik herken deze symptomen en ik hoop dat ze snel geholpen kan worden, wens je sterkte en ook voor de rest van de familie! Groetjes
Lida

Sabine.v zei

Herkenbaar verhaal. Hopelijk is ze geholpen met wat medicatie. Ook relaxatieoefeningen kunnen helpen. Hou je goed !

Pauline zei

Heel veel sterkte in deze zorgelijke periode.

martine zei

Zelf nooit meegemaakt maar het lijkt me heel zwaar.
Sterkte en misschien zijn er medicijnen voor je moeder.

katrien zei

Ook voor jou heel veel sterkte.